Логістика за умов пандемії вже рік. Які наслідки?

Сьогодні ми пропонуємо, вам не зовсім звичайний для нашого сайту матеріал. Це інтерв'ю взяте у одного з керівників міжнародної логістичної компанії GEFCO. Нам воно здалося цікавим і актуальним, як ще один погляд на ситуацію в логістичній галузі.

Міжнародні перевезення контейнерний терміналПандемія торкнулася всіх галузей економіки і наклала відбиток на транспорт і логістику. Незважаючи на запуск програми вакцинації, кількість хворих залишається великою, що створює невизначеність щодо економічних перспектив Європи. Однак не всі прогнози песимістичні, деякі позитивні зміни, відбулися в економіці за останній рік. Що це за зміни і які їхні наслідки для логістичної галузі? Ми обговорюємо це з Марціном Засунь, глобальним менеджером по роботі з клієнтами GEFCO.

Від редакції: Чи збережуться споживчі звички, викликані пандемією, надовго і чи вплинуть вони на логістику?

Марчін Засунь: Недавні дискусії про зміни в психології покупця надзвичайно цікаві. Наприклад, чи будемо ми вкладати більше коштів в товари тривалого користування і обставляти будинки, щоб захистити себе в разі нових криз в найближчі роки? Наслідком такого підходу буде зростання виробництва товарів тривалого користування за рахунок послуг підприємств громадського харчування, розваг і туризму, які динамічно розвивалися в попередні роки. Такий хід подій прискорить розвиток виробництва, складських послуг і транспорту. На даний момент це припущення, але ви можете бачити, що багатьом людям сподобалися нові купівельні звички в Інтернеті. Ось чому я вважаю, що електронна комерція може стати робочою конячкою логістичної і транспортної галузі в найближчі роки.

Р.: GEFCO родом з автомобілебудування. Як цей сектор бореться з пандемією?

М. З.: В автомобілебудуванні найпомітнішим ефектом від пандемії стало зменшення обсягів товарів. Восени 2020 року кількість відвантажень знову збільшилася, і компанії спробували оговтатися від попередніх місяців. Однак слід пам'ятати, що на глобальний ланцюжок поставок впливає безліч зовнішніх факторів, на які логістичний оператор не має впливу. Брак напівпровідників приводить до скорочення виробництва нових автомобілів, а обмеження мобільності людей стримують попит на нові автомобілі та запасні частини. Ця тенденція буде супроводжувати нас і в 2021 році.

Ми спостерігаємо зростаючий інтерес до консолідації логістичних процесів. Виробники запчастин і постачальники комплектного обладнання розраховують на нашу підтримку у створенні центрів консолідації, куди товари з усього світу відправляються, а потім запускаються у виробництво. У нас є досвід реалізації подібних проектів і власні складські приміщення. Звичайно, крім автомобільного сектора, ми надаємо логістичні послуги компаніям з більшості інших секторів економіки.

Р.: Чи змінила пандемія підхід компаній-виробників до інвентаризації?

М. З.: До пандемії компанії прагнули мінімізувати складські запаси, чому сприяла своєчасна міжнародна логістика. «Економічний» підхід був правильним рішенням, тому що запаси - це заморожування капіталу, а товари повинні оплачуватися постачальникам іноді за кілька тижнів до того, як вони будуть поставлені у виробництво. Спалах пандемії і збої в ланцюжках поставок показали, що в умовах кризи виробнича компанія, яка підтримує тільки критично важливі запаси, занадто схильна до простоїв. Досить згадати, що сталося в Європі навесні 2020 року, коли коронавірус зупинив планові поставки з Азії. Такого розвитку подій ніхто не очікував, виникла необхідність терміново шукати альтернативних постачальників в Європі.

міжнародний морський термінал

Досвід минулого року показав, що тепер стало легше говорити з виробничими компаніями про збільшення запасів в якості захисту від незапланованих збоїв в ланцюжках поставок. Звичайно, ніхто не хоче зайвих запасів і не думає про будівництво складів біля заводів, але пандемія змінила філософію в цьому відношенні. Якщо ми бачимо, що лінія проблемна - наприклад, морські перевезення з Китаю і США в Європу - ми рекомендуємо нашим клієнтам збільшити обсяги вантажів, що знизить ризик дорогих простоїв через затримки в наступних міжконтинентальних доставках.

Р.: Деякі галузі більш стійкі до пандемії. Чи не призводить це до раптового зсуву операторів в сторону більш безпечних секторів?

М. З.: Так не буває відразу. Йдеться про компанії з річним оборотом в мільярди євро. Компанія, що має коріння в автомобілебудуванні або промисловості, завтра не почне надавати, наприклад, кур'єрські послуги. Найшвидший спосіб вийти на такий ринок - це купити вже існуючу компанію. З іншого боку, ми хочемо використовувати існуючі знання, отримані в автомобільному і промисловому секторах. Ми хочемо бути партнером для компаній, які очікують від логістичного оператора консолідації постачальників, послідовних поставок для виробництва або діючих складів.

За останні три роки наша фірма збільшила свою присутність в якості логістичного оператора для складування, постачання запчастин автосалонам, послідовностей KSK / OEM-послуг. Наш успіх також спрямований на послуги з доданою вартістю. Це консолідація товару, попередня збірка на виробничій лінії. Ми хочемо бути лідером в області логістики для нових автомобілів і продовжувати розширювати свою присутність в інших секторах.

Р.: Що чекає 4PL після пандемії?

М. З.: До початку пандемії ми спостерігали поступове зростання інтересу до 4PL. Деякі компанії обережно ставляться до делегування завдань зовнішньому світу, але зростаюче число передових практик 4PL переконує до змін. Незважаючи на пандемію, ця бізнес-модель дійсно добре працює на ринку. Клієнти бачать в 4PL можливість оптимізувати свій бізнес і скоротити витрати. Ситуація вигідна обом сторонам - оператору 4PL, який отримує замовлення, і його клієнту, який несе витрати по 4PL тільки тоді, коли нова модель управління починає давати результат. Яскравим прикладом роботи GEFCO 4PL є довгострокове співробітництво з власником бренду Opel.

Р.: Що запам'яталося логістичній галузі під час пандемії?

М. З.: В першу чергу, наскільки важливо оцифрувати бізнес-процеси, безпеку даних і наявність антикризової стратегії на випадок навіть малоймовірних подій. Якби пандемія здивувала світ 15 або 20 років тому, галузь логістики виявилася б в набагато гіршому становищі. Сьогодні, в світі віртуальних приватних мереж, цифрового зв'язку, популяризації технології блокчейн і моніторингу потоків в реальному часі, ми, як галузь, можемо краще піклуватися про себе і наших клієнтів.

Під час пандемії здоров'я і безпека співробітників також стали пріоритетом, чому ми в Групі GEFCO приділяли багато уваги.

Р.: Дякую за інтерв'ю.

Джерело: logistyka.net.pl

Як бачимо, прислів'я: "Немає лиха, без добра!", Знову виправдало себе в повній мірі. Нові підходи в міжнародних перевезеннях вантажів - нові послуги для клієнтів логістичних компаній.

Якщо у Вас виникла необхідність перевезти вантаж, звертайтеся в компанію Іст-Вест Логістик ми завжди раді допомогти і поділиться своїм досвідом. Телефонуйте або заповнюйте форму нижче і наш менеджер сам зв'яжеться з Вами.

Замовити послугу зараз