Покрокова інструкція з організації експорту

Експортний потенціал УкраїниНаша компанія вже давно робить акцент на важливості збільшення експорту у обсягах зовнішньої торгівлі, Україна - велика країна, з величезним потенціалом і нам є, що запропонувати Світу. Безумовно, якби уряд країни з початку становлення нашої держави ставив за мету збільшення частки експорту національними виробниками. При чому левова частка підприємств складала б середній і малий бізнес, то стан економіки і статки жителів країни були б куди краще. Але ліпше пізно, ніж ніколи.

Статистика показує, що експорт Естонії, населення якої становить 1,3 млн осіб, досягає 14 млрд. доларів США. Що в перерахунку на одну людину становить 10 700 дол. США. В Україні проживає 45 млн, а експортний оборот недотягує до 37 млрд. Дол США, і на душу населення виходить - не більше 800 дол США. Якщо врахувати ресурсну базу, освіту і працьовитість нації, то потенціал у нашої країни величезний.

Давайте з'ясуємо, як же створити сприятливі умови для експорту української продукції

Перш за все, необхідно ліквідувати негативні фактори:

  • відсутність процедури повернення ПДВ, який повинен повертатися беззастережно;
  • відсутність інституцій з просування експорту.

У таких країнах як Ізраїль, Німеччина, Естонія, Чехія та багатьох інших існують спеціальні організації, де передбачений бюджет, і штат співробітників часто налічує понад 100 чол. У 2016 році в Україні заснували організацію «Офіс по просуванню експорту», ​​але фінансується вона за рахунок різноманітних донорів. Для порівняння, кількість співробітників в Українському офісі 18, а в Естонському 270. Але слід відмітити, що почали з'являтися навчальні програми, які допомагають українським експортерам вийти на закордонні ринки.

Вироблено в УкраїніУсунувши дві вищеописані проблеми, можна перейти до створення сприятливих умов для підприємців:

  • стимулювання збільшення доданої вартості в продукті. Тобто необхідно здійснювати більш глибоку обробку товару, а не продавати сировину. Для цього держава вже почала вживати дії - розробили процедуру по кредитуванню ПДВ при імпорті устаткування, використовуваного для виробництва продукції (про це ми писали в нашій статті - https://www.ewlog.com.ua/nalogovyiy-kredit-pri-importnom-tamozhennom-oformlenii.html);
  • припинити переслідування середнього і малого бізнесу у вигляді всіляких перевірок (хоча і спостерігаються позитивні тенденції, але вони поки що дуже незначні). Результати перевірок - звернення до суду, прийнятті судами рішення - показали що в 75% випадках, правоохоронні органи діяли з порушенням законодавчих норм;
  • інфраструктура - дороги, порти, перевалочні термінали повинні відповідати сучасним вимогам в сфері логістики, але у нас, на жаль, спостерігається зворотне. Держава має не тільки піклуватися про зменшення витрат на транспорт у експортному напрямку, але і компенсувати частину витрат в пріоритетних областях, як це роблять багато країн. Але наше керівництво країни стоїть осторонь від цієї проблеми. На прикладі - українського гороху: ціна на наш товар не конкурентна за рахунок транспортної складової (паливо, портові збори і ін.).

Наша компанія, протягом свого життєвого шляху навчилася знаходити відповіді на існуючі питання - вони в кожній ситуації свої. Отже, нажаль, ми не можемо запропонувати універсального рішення для всіх, але можемо підійти до кожного проекту індивідуально! Нагадаємо, що у нас існують безкоштовні консультації, звертайтеся до нас, і отримуйте перевірені рішення своїх проблем!

Замовити консультацію

ТЕХНІЧНИЙ ЕКСПОРТЕР

ТЕХНІЧНИЙ ЕКСПОРТЕР

Наша компанія більше 15 років пропонує послуги з експорту української продукції, надаючи послуги в сфері консалтингу, технічного експорта, послуг комісіонера в експортному напрямку.

Зі свого досвіду, ми хотіли виділити основні важливі питання, які допомогли б виробити ефективну стратегію для виходу на закордонні ринки.

1. Чи готові ви експортувати?

Попередньо зважте всі за і проти. Чи користується попитом ваш продукт на національному ринку? Чим він буде цікавий в інших країнах? Чому його будуть купувати? На всі ці питання ви повинні чітко знати відповідь.

Хочемо Вас попередити, що витрати на перших етапах будуть значні і ви повинні бути до цього готові. Основні статті витрат:

  • транспортні витрати на доставку продукції; 
  • представницькі витрати, пов'язані з візитом в цю країну;
  • участь у виставках;
  • маркетинговий бюджет;
  • юридичний супровід, переклад текстів;
  • залучення в штат співробітника з локального ринку (в деяких випадках).

Не готовність підприємства до тривалого фінансового марафону призведе до провалу проекту, що часто траплялося в нашій практиці.

2. На який ринок виходити?

Звичайно ж експансію зі своїм продуктом краще починати з сусіднього ринку. В цьому випадку передбачаються мінімальні витрати як на бізнес візити, які на початку будуть дуже частими, так і на доставку самої продукції. Важливий фактор - необхідно враховувати менталітет, звичаї людей на ринку в який ви заходите. Варто враховувати, як на цьому ринку звучить назва вашого продукту. Які тренди існують на ринку? Наприклад: виходити на європейський ринок, з продуктами не екологічного походження - не зовсім правильний вибір.

Необхідно вивчити ринок, визначитися з конкурентами, зрозуміти сильні і слабкі сторони свого продукту, дізнатися специфіку при митному оформленні.

Дізнатися ставку мита на Ваш товар та перелік необхідних дозвільних документів


3. Як виходити на ринок?

На даному етапі необхідно з'ясувати, яким чином виходити на ринок - поставляючи свій товар безпосередньо клієнту-замовнику (B2C) або бізнес партнеру (B2B), який буде вже представляти ваші інтереси в країні реалізації.

I Варіант
Якщо ви вибрали перший варіант - B2C, то ви повинні бути готові до істотних витрат на початкових етапах. Дана стратегія підходить для реалізації продукції:

  • в роздріб, тобто через свої точки збуту;
  • через мережу супермаркетів;
  • через інтернет і маркет-плейс, такі як Амазон.

Які сюрпризи можуть очікувати на шляху реалізації вищеописаної схеми?

  • Перш за все, вам необхідно буде відкрити свою юридичну особу в іншій країні, розібратися в місцевих законодавчих актах, і найняти відповідальну людину, яка буде контролювати діяльність підприємства. Але можна і поставляти продукцію використовуючи послуги місцевого технічного імпортера - компанії, яка імпортує через свою юридичну особу вашу продукцію.
  • Митне оформлення - ваш товар необхідно буде очистити від імпортного мита. Заздалегідь опрацюйте процедуру митного оформлення при імпорті, дізнайтеся, які дозвільні документи вам можуть знадобитися. Пам'ятайте, що в Євросоюзі діють пільги на імпортне митне оформлення певної продукції з України.
  • Складські площі для зберігання продукції: навіть якщо ви продаєте продукцію через інтернет, вам буде набагато вигідніше реалізовувати через свої склади.

II Варіант
Реалізація продукції через бізнес партнера - тобто дистриб'ютора.

При використанні даної схеми співпраці відпадають питання, пов'язані з митним оформленням, зберіганням, але маржинальність також падає. Так що потрібно все розраховувати в індивідуальному порядку.

Звертайте увагу на відгуки в бізнес колах про своїх майбутніх партнерів - це дозволить уникнути значних втрат. На першому етапі, ми б не радили надавати ексклюзивні права з реалізації вашої продукції першій компанії на тривалий термін. Спробуйте попрацювати з нею протягом 6 місяців, в будь-який час ви зможете продовжити співпрацю.

Якщо у Вас залишились запитання задайте їх нашому менеджеру по телефону або через форму нижче.

Зв'язатися з нами