Умови постачання ІНКОТЕРМС 2010

Для вашої зручності хочемо поділитися найпотаємнішим, що у нас є – це знання, інформація… про умови постачання Інкотермс 2010, які є у нашій роботі головним довідником.

Наші фахівці підготували найголовніші витримки та визначення по кожній групі для того, щоб ви не витрачали час на тривале вивчення цих правил. Прошу знайомитись. Нижче викладено докладнішу брошуру з повним описом усіх ризиків та зобов'язань по кожній категорії.

Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) - правила, прийняті урядовими органами, міжнародними організаціями, юридичними компаніями в усьому світі, як правила з тлумачення найбільш широко використовуваних торгових термінів у галузі зовнішньої торгівлі.

Правила Інкотермс визначають здебільшого обов'язки, вартість та ризики, що виникають при доставці товару від продавців до покупців. Повна, офіційна версія умов постачання Incoterms 2010.

Условия поставки Incoterms 2010

ГРУПА «Є»
Умови постачання EXW

Найпростіші умови постачання, вони переносять всі обов'язки та ризики в логістичному ланцюжку доставки на покупця - імпортера. Але це не проблема, головне знати свої сильні та слабкі сторони, щоб мати змогу ними правильно скористатися.

Отже, імпортеру варто звернути увагу на існування експортних мит на продукцію, що вивозиться, тому що саме йому доведеться їх сплатити, використовуючи послуги митного агента в країні експорту. Також турботи з підготовки дозвільної документації ляжуть на його плечі, що вочевидь позначиться на собівартості товару.

Якщо група товару, що вивозиться, не підлягає тарифному і не тарифному регулюванню, тоді вищеописані процедури пройдуть набагато легше.

Перевага даного виду поставок, полягає у можливості контролю над відвантаженням товару та його проходженням логістичним ланцюжком. У постачальника - експортера, практично відсутня можливість будь-яких махінацій при відвантаженні. Імпортер може все перевіряти і будь-якої хвилини зупинити відвантаження.

Ризики на товар і додаткові витрати, переходять від продавця до покупця у місці передачі товару, тобто, на складі фабрики виробника.
Митні процедури найчастіше проводять на транспортному вузлі при вивезенні продукції з країни, тому що там найдешевші послуги митного оформлення через їх великій обсяг.

ГРУПА «F»
Умови постачання FCA

Ця умова доставки означає, що постачальник - експортер зобов'язаний провести всі митні процедури,  включаючи оплату експортних мит та підготовку всіх дозвільних документів на вивіз продукції.

Варто звернути увагу на місце поставки - воно вказується після трьох латинських літер FCA і означає, що продавець власним коштом і під свою відповідальність постачає товар в цю точку. Вона визначається сторонами договору і фактично може знаходитись будь-де.  

Дані умови постачання не обмежуються у виді транспорту, їх також можна використовувати під час мультимодальних перевезень.

Умови постачання FAS

Цей термін застосовується, коли на продавця - експортера покладено обов'язки, щодо митного оформлення вантажу з відповідним оформленням дозвільної документації, включаючи експортну ліцензію.

FAS означає, що товар має бути доставлений у порт. І лише на цьому етапі всі ризики та вартість подальшого транспортування переносяться на покупця - імпортера. Цей вид постачання передбачає перевезення вантажу виключно водним транспортом.

Покупцеві, варто звернути увагу на вартість вантажно-розвантажувальних послуг у порту, т.к. це вже його обов'язки та ризики. Зауважемо, що сторони повинні чітко розуміти який порт необхідно вказувати.

Цей термін не дуже популярний і замість нього частіше використовують FCA.

Умови постачання FOB

У перекладі з англійської ці умови звучать, як доставка товару на палубу транспортного корабля.

На експортера - покупця переходять ризики в момент перетину вантажем лінії причалу. Вантажно-розвантажувальні роботи в порту завантаження оплачує продавець. Але морський фрахт і вивантаження товару в порту прибуття оплачує вже покупець.

Обов'язки з митного оформлення та портових процедур лежать на плечах продавця або агента, що діє за дорученням та за рахунок продавця.

Дуже часто використовують цей термін при передачі товару на материковій частині, що є не правильним і в такому випадку варто застосовувати умови FCA, тому що FOB використовуються тільки для водного транспорту.

ГРУПА «С»
Умови поставки CFR

Насамперед, варто знати, що група поставки «C» передбачає обов'язки продавця - експортера з доставки товару в місце, зазначене в базисі поставки. Ці умови використовують для морського транспорту.

Базис постачання означає, що вартість морського фрахту сплачено продавцем до вказаного місця. Його ризики закінчуються під час передачі вантажу морській лінії.

Покупець зобов'язаний прийняти товар у порту, і вже сплачує витрати на розвантаження товару з борту судна.

Варто звернути увагу, що перехід ризиків відбувається в момент передачі вантажу, і номінально, морська лінія відповідає за вантаж, але згідно з міжнародними транспортними конвенціями, морські лінії компенсують лише незначну частину вартості товару. Якщо товар вартісний, радимо його додатково застрахувати. Питання страховки вантажу розглянемо в інших статтях, так як це дуже велика тема.

Умови поставки CIF

Цей базис поставки означає - вартість фрахту та страховки оплачені продавцем. Цим терміном можна скористатися тільки для морського виду перевезень.

Ці умови поставки дуже схожі з попереднім пунктом лише додається страхування. Експортер - продавець має укласти договір перевезення, його ризики закінчуються під час передачі вантажу морській лінії.

Одержувач - імпортер вантажу, зобов'язаний прийняти товар у порту, і сплачує витрати на розвантаження. 

Перехід ризиків такий самий як у CFR.

Умови постачання CPT

У перекладі з англійської мови – Вартість перевезення оплачена до, після чого вказується місце куди слід поставити товар. Цей базис поставки можна застосовувати для будь-якого виду міжнародних вантажоперевезень.

Обов'язки з доставки товару покладаються на експортера, до місця зазначеного в базисі. Експортер несе ризики за вантаж до моменту передачі його перевізнику. Відповідно імпортеру - покупцю слід подбати про можливі небезпеки втрати або пошкодження вантажу, тому що відповідальність перевізника мінімальна та регламентована міжнародними конвенціями.

Відправник зобов'язаний, власним коштом здійснити всі експортні процедури та оформити необхідні документи. Щодо обов'язку імпортного оформлення, то вони покладаються на вантажоодержувача.

Умови поставки CIP

Цей базис поставки означає – «Доставка та страховка оплачена до…», після чого вказується місце постачання. СІР поставки можна використовувати для будь-якого виду транспорту або для мультимодальних перевезень. 

CIP дуже схожий на пункт описаний вище, тільки додається страхування.

Обов'язки з доставки товару до місця зазначеного в базис, покладаються на експортера. Він несе ризики за вантаж до моменту передачі його перевізнику, але зобов'язаний застрахувати вантаж.

В інтересах відправника проконтролювати надійність страховика, чи в стані він відшкодувати страхові ризики, а також радимо вивчити відгуки щодо здійснення виплат.

Відправник зобов'язаний власним коштом здійснити всі експортні процедури та оформити необхідні документи. Щодо обов'язку імпортного оформлення, то вони покладаються на вантажоодержувача.

ГРУПА «D»
Умови поставки DAT

У перекладі з англійської мови цей термін означає «Доставка вантажу на термінал». Цей базис постачання можливий будь-якого виду транспорту.
За даної умови постачання експортер зобов'язаний доставити товар до місця призначення. Продавець несе всі ризики за товар, доки вантаж не буде поставлений на термінал. Вивантаження в терміналі здійснюється з допомогою експортера, якщо інше не обумовлено у контракті.

Відправник зобов'язаний власним коштом здійснити всі експортні процедури та оформити необхідні документи. Щодо обов'язку імпортного оформлення, то вони покладаються на вантажоодержувача.

Якщо сторони вирішили транспортувати товар в місце, яке відрізняється від терміналу, слід використовувати інші умови DAP або DDP.

Умови поставки DAP

Цей базис поставки означає «Доставка вантажу до місця», після чого варто деталізовано вказати місце поставки. Такі умови постачання використовують, для будь-якого виду транспорту.
В такому випадку експортер - продавець, зобов'язаний доставити товар до місця призначення. Продавець несе всі ризики, доки вантаж не буде поставлений в обумовлене місце. Вивантаження відбувається за рахунок імпортера, якщо інше не обумовлено у контракті.

Відправник зобов'язаний власним коштом здійснити всі експортні процедури та оформити необхідні документи. Щодо обов'язку імпортного оформлення, то вони покладаються на вантажоодержувача.

Умови постачання DDP

Значення цього терміну – «Доставлено, мито оплачене…»  вказати місце поставки. Це найпоширеніший базис постачання, можливий для різного виду перевезень. 

Обов'язки експортера підготувати документи для експортних процедур, здійснити митне оформлення. Укласти договір із перевізником, доставити товар у зазначене місце та сплатити всі мита, відповідно підготувати необхідну документацію для імпортного митного оформлення.

Такі умови поставки не можуть бути виконані експортером без допоміжної допомоги - компанії, яка здійснить митне оформлення товару. Ця компанія має бути резидентом у країні імпорту. Саме така компанія називається технічним імпортером або технічним експортером, вона бере на себе всі технічні функції.

Наша компанія надає і такі послуги, адже без них важко обійтись у міжнародній торгівлі, а саме:

  • коли компанія не зареєстрована у країні імпорту / експорту;
  • коли потрібно поставити в торговельні мережі товар вже розмитненим, тобто, таким, який пройшов імпортне очищення;
  • коли потрібно приховати справжнього виробника чи постачальника;
  • при аутсорсингу ЗЕД;
  • коли немає досвіду, бажання чи часу займатися технічними операціями.

В таких випадках краще доручити "клопіт" профільній організації.

Завантажити повну версію Умов постачання Інкотермс 2010

 

Умови поставки Інкотермс 2010 Схема Іст-Вест Логістик (рус.)